Över förväntan!

Nu har Julia åkt hem efter två dagar av ponnyridning, som faktiskt gått över förväntan! 
 
Igår fick hon rida på pelhamet med en typgel i översta ringen, alltså typ ingen häveffekt men Hedra trivs väldigt bra på det! Då gick det väldigt bra, hon var väldigt fin och dom hittade varandra fort. Idag fick hon rida på det tredelade, vilket kan vara lite knepigare, men det gick bra det med! Härligt att min lilla grisponny kan acceptera andra ryttare än bara mig, det gör "det svåra beslutet" mycket enklare, innan Julia har jag aldrig hittat någon som riktigt funkar med henne. Hon är trots allt inte särksillt lätt, det krävs en hel del övertalning och det är nog det enda stoiga med den ponnyn! 
 
Nu ligger jag och chillar lite, ska kolla fina hästar på Hastnet och drömma mig bort lite.. Förmodligen ser ni mig ute på tävlingsbanorna med en storhäst i höst, Hedra ska tävlas upp och få lite resultat eftersom hon vart väldigt ostadig innan men det är mycket bättre nu så vi måste visa det på resultaten med, sedan ska hon säljas. På onsdag blir det förmodligen en liten motionsrunda till Kungsbacka ridklubb för att hoppa två rundor - 80, 90 cm blir det isåfall. Och den 25e eller 26e så var det första riktiga tävlingen för iår i Brämhult - LC, LB. Hoppas att allting går efter våra planer, då ska hon snart starta LA.
 
Snart drar jag mig till stallet igen och fixar det sista + visa Foxen för någon som ska komma och provrida, sen åker han imorgon.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0