Praktiken börjar närma sig!

Nu är det sista veckan i skolan, sedan går SRG12KBA ut på praktik i tre veckor och SRG kommer att ha ett stort, svart, gapande hål efter oss, skämt o sido. Jag ska vara hos Ulrika Bidegård som driver ett hoppstall. Då det blev lite problem med praktikplats fick jag ta något som skolan redan godkännt så jag vet inte exkat vad hon håller på med men jag ser fram emot att komma dit och förhoppningsvis få rida fina hästar och om jag har tur kanske även hoppa lite? ;) 
 
under praktiken ska även min dressyrtränare på skolan prata med Ulrika och se om jag kan få börja lite senare eller sluta tidigare någon dag för att åka till skolan och få hjälp av henne med Hedra, hon ska testa rida henne och sen ska jag få lite extra tips på hur jag ska kunna rida henne ännu bättre. Det ska bli riktigt spännande attt se henne rida Hedra och få höra vad hon har att säga om henne. Överlag är hon ganska välriden men som alla ston har hon en stark vilja emellanåt och börjar gärna spänna sig när det blir jobbigt så jag jag måste lära mig hur jag ska kunna få henne att slappna av även när det blir jobbigt för henne. 
 
 
Helt klart världens snyggaste ponny! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0