Success!

Hedra var en riktig guldklimp idag, hon var fin, framåt för hjälperna, lyssnade som hon ska och hon var allmänt glad över att få springa över massa småhinder! Varken mamma eller Tell tyckte att jag passade in på framridningen men vafan, kör, bara kör! 
 
Gick in på banan med en bra plan som jag kunde följa ganska bra, fick fel galopp i en sväng men annars så gick allting helt som jag planerat. Trots att det bara var en LD+ så kände jag att jag skulle ta vara på den som en  bra täclingsrunda, skita i höjden och bara köra på som vanligt! Man ser nog tydligt mitt leende på filmen när jag går över mål i grunden och kan gasa på lite till omhoppningen. Ville endå inte gasa på för mycket eftersom hon lätt springer iväg från mig då. Allmänt tråkig omhoppning utan några direkta omhoppningssvängar, den bestod av två linjer så det enda man kunde göra var att ta en kortare sväng mellan linjerna och rida lite fortare. Tjejen som kom etta red på 15 sek lite drygt och jag låg på 18/19 sek nånstans. Såg henne i LC och hon var rent utav farlig, såg ut som att dom skulle gått omkull vilken sekund som helst så jag är mer än nöjd med min andraplacering, trots att jag faktiskt satsade på att vinna ;)
 
Shanna kändes fin, fick en väldigt kort framridning då jag var först o avd B men henne, hon hoppade väl men tyckte det var lite läskigt nere i ena hörnet så efter 3an flög hon åt sidan så att jag fick göra en volt och 6an stod rakt emot hörnet så hon blev lite osäker men hoppade och precis när vi landade drog hon åt höger vilket jag inte als var beredd på så jag gjorde en fin liten kullerbytta. Nöjd med rundan i övrigt, jag red bättre än sist och vi hade ett bra, lago tempo. Så fram tills avramlingen var det bra! 
 
 
 
 
Riktigt näjd över mina fina flickor idag! Sitter redan och spanar på tävlingar för Hedra och jag har en plan. Men ni får veta mer när jag diskuterat lite med tränare och så, om det blir som jag vill så kommer jag förhoppningsvis vara den lyckligaste tjejen i världen inom en snar framtid. Då har jag nått mitt mål för iår trots alla motgångar vi haft iår! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0