Sommaren har vart ganska ointressant.

Har inte boggat under sommaren då jag helt enkelt inte haft någonting att skriva om. Sista inlägget skrev jag bara att vi skulle på återbesök med Hedra, vilket gick bra! Vi fick sätta igång med att bygga upp hennes muskulatur och skrittade därför hela 5 veckor, två dagar uppsuttet och 3 dagar tömkörning med vikter på alla 4 benen. Sedan började jag rida igång henne mer, travade några veckor och första galoppen var underbar även om det var mer skutt upp i luften från Hedras sida och jag fick sitta och klämma mig fast så gott jag kunde, barbacka och allt! Sedan jag satt igång henne har hon blivit helt annorlunda att rida, hon arbetar bättre och är mycket lugnare. Hon flyttade till skolan den 23e augusti och sedan dess har jag ridit igenom henne lite mera och inte bara busat ute i skogen. Hon hoppar som en gud och är även där "lugn" Jag har mera kontroll över situationen även om han är väldigt glad och vill springa fort. Vi känns helt enkelt ostoppbara! 
 
Hedra med flocken, sommarfet och smutsig som bara den. Denna sommaren har hon fått leva ett ordentligt ponnyliv med mycket bete, massa jord att rulla sig i och när vi fick börja galoppera fick hon ta härliga galopper i skogen och njuta av livet. Det är motivation på hög nivå! 
 
Sedan har jag även ridit min mosters ponny lite, Shanna som är en C-ponny på 137cm. 7 år, men har mest gått i hagen och aldrig riktigt blivit utbildad, iallafall fram tills hon kom till mammas kompis i Juni/Juli. Hon började rida igenom henne i dressyren, löshoppade 120 cm med kapacitet för mycket, mycket mera. Sedan kom jag in i bilden och började hoppa henne uppsuttet och jag var såld direkt. Den ponnyn har kapacitet och kommer utan problem gå msv. Vi hoppar redan små banor på 90 cm hemma, enstaka 1m och vi planerar att starta 80cm clear round denna veckan tror jag att det var. Det är en riktigt fräck ponny och om jag har tur kanske jag ska ha henne och utbilda henne vidare samt tävla upp henne i klasserna. 
 
Bilder från våran andra clear round på krk där vi hoppade 60, 70cm. Ignorera mina fina miner.. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0