Duktig pony!

Hedra var en riktigt duktig pony idag! Vilket jag talade om för hela krk när jag hade ridit min runda! Ni får höra på videon sen! ;) 
 
På framridningen var hon ganska springig, ville inte riktigt lyssna på mig och framridningsmöjligheterna var inte dem bästa. Dem hade delat riudhuset halva - halva för ponnys och storhästar, 4-5 ponnys på den lilla ytan blev lite svårt. Fick dock galopperat lite mera när jag red fram vid framhoppningen och innan jag hoppade fram. Fortfarande lite springig, men bättre. Hon taggade till rejält på hinder och tyckte livet var allmänt roligt så bortsett från springandet kändes det kanon! 
 
80 cm - 4 fel 
Här var hon som sagt lite springig, hoppade fint genom banan bortsett från att hon taggade lite för mycket emellanåt, därav nerslaget på 6an då jag inte riktigt fick tillbaka henne så hon skulle hoppa uppåt istället för framåt. Det gick fort ska jag lova er, alldeles för fort. Men har an en snabb ponny så har man! ;) 
 
90 cm - felfria!
När jag gick in på framhoppningen igen krävde jag mer att hon skulle lyssna på mig, galopp, skritt, galopp, skritt, halt och rygga osv. Fick henne lite mera uppmärksam på mig och hon sprang inte riktigt lika mycket. Väl inne på banan koncentrerade jag mig på att stå upp mera mellan hindrena eller iallafall vara lättare i sitsen, hon blir lite lugnare då. Denna gången var det riktigt bra, fick plocka upp henne så hon galopperade lite mera uppåt emellanåt, gjorde det även på 6an när jag kände att hon började rusa igen. Anledningen är nog gansa enkel endå - lång anridning, det har vi lite svårt för då både vill fram till hindret och hoppa!
 
Jag är väldigt nöjd, när jag kom ut från banan kom tårarna. Jag kan verkligen inte hjälpa det men när allting släpper och jag inser att vi har klarat det, vi har "vunnit" då kan jag bara inte hålla tillbaka tårarna! Direkt när jag hämtat andan igen ringde jag till mamma som tyvärr inte var med idag och berättade dem goda nyheterna och självklart kom tårarna igen. Nu tårar det sig i ögonen ännu en gång! Lyckan är helt obeskrivlig, jag förstår inte hur jag kan bli så glad över att bara komma runt felfritt, på en clear round dessutom! Nästa lördag taggar vi Brämhultshoppet, LC och LB. Vi ska visa vad vi går för och vi ka göra det snyggt med en blågul rosett i pannbandet på ärevarven! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0