Höglanda har blivit Spylanda!

I princip hela höglanda ligger nerkurade i sängen och tycker lite extra synd om sig själva, eller så ligger dem och gosar med toaletten. Jag och Sandr har visserligen klarat oss undan kräksjukan, jag mådde illa igår och fck springa upp igår natt för att gosa med toan, utan större resultat tack o lov. Det blev bättre senare på dagen så nu är jag här. 
 
Min klass är så underbar, typ. Våran fb grupp bombades igår med inlägg såsom "Går det magsjuka på skolan? Kan inte vi få ledigt då?" "Vi vill inte bli smittade. Kan vi inte få ledigt?" "Kan någon lärare/rektorn ge oss ledigt imorgon?" Efter ett antal inlägg var jag tvungen att msått avreagera mig och dela med mig av mina tankar. Varför ska alla vara lediga för att några råkar ligga i magsjuka? Visst, dem kan bli smittade. Men var nogranna med hygienen och ni behöver ju inte direkt stå och kramas och pussa på varandra. 
 
Men ja, Höglanda har blivit Spylanda, Pestlanda eller vad man än vill kalla det. Rätt kul endå, haha. 
Sandra ligger i en härlig förkylningshosta och håller på att dö lite, så det blir ev. en liten ridtur på Diva för mig idag. Celly har åkt iväg till en som Sandra känner, hon som även äger Diva, för att hon ska gå i skogen ett tag och bara mysa, stärka kondition och galopp osv.
 
Nej, jag har inte så mycket att del amed mig av, goda "nyheter" kan jag väll slänga med på ett hörn; Hedra ska komma till skolan antingen i slutet av nästa vecka, eller nästa vecka igen. Vi ska försöka planera in det lite böttre i helgen :) 
 
Fina Celly, saknar den lilla skruttan :') 


Kommentarer
Linn Delwer

Hej! Fin blogg! Har du gjort headern själv?
Den är väldigt fin! Släng gärna in en kommentar på min blogg :)

2013-01-14 @ 21:12:52
URL: http://linndelwer.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0