Här ska det stå en rubrik

Åh, just nu leker livet! Hedra har kommit till höglanda, idag har hon stått här en vecka och hon verkar trivas! Det är så skönt att ha stallet så nära, på kvällarna går jag alltid ner, även om jag har ridit för att fixa höpåsarna mocka ur hennes box så att det blir lite trevligare och sen står vi och gosar tills dem som ska kvällsfodra kommer. Den enda nackdelen med att ha Hedra här är de korta hagtiderna, och jag har inte alltid möjlighet att släppa ut henne på dubbelpass. Detta kopmletterar jag dock med att inte låta henne vila helt, utan ska hon ha vilodag är det en promenad eller uteritt som gäller. Då får hon endå komma ut och röra på sig och inte stå inne i boxen i 20 timmar i sträck och glo. Hon var lite varm i vänster fram igår så på kvällen stog jag och spolade hennes ben en stund (tyvärr ä vatnet inställt så att vi inte kan ta kallvatten i spolspiltorna) Men hon har vilat, och pga. dålig planering har hon gått i ridhuset några dagar i sträck nu, och tyvärr idag med pga. dressyrlektion. Dock ska vi ta det väldigt lugnt, imorgon ska hon skritta ut på travbanan och i helgen tänkte jag bara rida ut/gå promenader. Fördelen här är att vi har alla möjligheter att variera underlag, ride vi ut är det mest asfalt/grusväg, vi har en travana med sand, två paddockar med grus av olika kvalité och sedan ridhuset med fibersand. Vi har riktigt bra träingsmöjligheter om man bara anstränger sig lite, innan har jag haft svårt att lägga upp några speciella planeringscscheman för ridningen, men nu sk ajag verkligen ta tag i de och tänka efter. I vår/sommar är det LA som gäller, och det ska vi tärna för. Hon får inte gå för mycket på samma underlag och slita för mycket, samtidigt som vi måste träna och komma i form. Det är endel att tänka på! Jag kommer säkert dela med mig av mina planer när dem är klara! ;) 
 
Vi har ett "stort" projektarbete som ska in imorgon, och jag och Sandra är knappt halvfärdiga. Vi valde att skriva om beridare, vilket var myckets vårare att hitta någonting om än vad jag hade trott! Men nu har jag skrivit en kommentar på en unghäst/beridares blogg för att se om jag möjlightvis kan få göra en intervju med henne. Hennes bligg hittar ni HÄR.
 
Nej, nu är det snart stalltjänst! Jag ska bli bättre på att uppdatra, lovar. Jag måste bara ta mig tiden att göra det, och få lite inspiration! Ikväll ska jag skriva om dressyrlketionen som jag förväntar bi kaos. 
Over and out... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0