Kaos sa jag va?

Dressyrlektionen var som jag mistsänkte, lagom kaos. Vi övade på avdelningsridning, eller vad Anna nu kallade det. Typ ridskoleridning iallafall. Med ca 7-8 hästar i ridhuset och man kunde inte rida och få loss hästen som man ville så blev det väldigt springigt och jobbigt, speciellt eftersom de flesta andra hästarna var storhästar och vi som red ponnyer skulle hålla jämn takt med dom. Men ja, vi lyckades iallafall. Dock kändes hon allmänt oriden så sista 5 min tog jag och gick "undan" och gick på lite volter för att få henne att slappna av och lyssna lite på mig, det blev bättre iallafall.
 
Hedra var lite varm i vänster fram, dock ingen svullnad, så jag försökte endå ta det lugnt och efteråt var det inte så varmt längre, då var dom ganska jämna. Gick ut och sköljde av med kallt vatten, vilket gav snabbt resultat. Efter stalltjänsten var det ytterst lite skillnad på benen, och nu senare på kvällen när jag var nere var det inte heller någon större skillnad. Men jag ska bara gå ut och gå en sväng och sen ska hon få massage imorgon, stackaren var lite öm i ryggen nu på kvällen, kan vara därför hon var som hon var på lektionen. Men som sagt, helgen är bara ut i skogen/whatever inga staket eller väggar iallafall! På måndag får hon gå i paddocken eller ut, och tisdag är det gästträning i hoppning. Då får det inte vara någonting som stoppar oss, jag är grymt taggad! 
 
-Här skulle det varit en bild om inte in dator hade vart påväg att ge upp-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0