Ringo ~The one and only.

Ringo är en helt underbar vallack på hela 16 år iår. Han har vart i våran ägo lite drygt 3 år, sedan den 2 september 2009. När han kom hade han gått ett tag på Halmstads ridskola och vad jag förstått var han nog ganska omtyckt där. Vilket inte förvånar mig, det är en häst man inte kan tycka illa om. En häst med ett hjärta av guld, men egen vilja, en riktig ponny! 
 
 
Jag och Ringo, början av 2010. Sista bilden är väldigt mörk, och just nu har jag tyvärr ingen möjlighet att fixa det just nu. Men där gick han väldigt bra för att vara "den tiden"
 
Ringo är i grunden en välutbildad herre som faktiskt gått och vunnit Holländska mästerskapen två år i rad av vad vi hört ifrån hon som hade honom där. Då har han ven gått msv a, dock har förra ägaren inte hittat några resultat från msv a, men från msv b. När han kom till mig så ville han knappt hoppa 80 cm, det var ett helt projekt. 
 
 
Tillsammans så utvecklades vi otorligt mycket, till någonting mycket bättre. Första året stog det dock ganska stilla. Men jag slänger in lite bilder, utspritt över år 2010. 
 
Ringo bus i hagen <3 
 


Inte det snyggaste ekipaget då kanske, men utstrålining har han! 
 
 
 
Sommarbete
 


 
Busig ponny när vi badade lite, tur att han är söt! ;) 
 
 
 
 


 
Mysig fotografering i klänning, minns vilka hemska sår jag fick efter stiglädrena! 
 
 
 
 
 
80 cm! 
 
Sedan rullade 2011 in. Då hände det otroligt mycket! Slutet av 2010 var en riktig vändpunkt för oss båda. Nu blev det mer seriöst och mina tävlingsdrömma skulle verkställas, hoppades jag. Att få starta en LC eller LB borde ju inte vara allt för svårt iallafall. Men det var lättare sagt än gjort: 

 
På tävling satte någonting käppen i hjulet. Ibland gick det jätte bra, men jag minns så speciellt en gång när han stack ut ur ridhuset, och höll på att springa över både mamma oc hästskötare. Och nästa gång när det var stängd tvärnitade han där och vägrade gå någonstans, han stegrade, kaproilade, bockade. Han skulle inte! Vi bestämde oss att han inte skulle behöva åka på mera hopptävlingar, men jag ville gärna testa dressyr. Vid det laget blev han duktigare och duktigare, formen började komma och vi blev riktigt samspelta, han hoppade jätte fint hemma. Men som sagt, det var någonting på tävling! 
 
 
 
 
 
 
Ibland hoppade han även på "tävling" här var vi i Borås på blåbärshopning! 
 
Här fick vi med oss två rosetter som hänger fint på mitt rum. 50 och 60 cm om jag inte minns det fel. Min finaste Ringo <3 
 
 
Sommaren 2011 var han ruskigt fin! 
 








 
 
 
Allting släpte mer och mer, han blev så grymt fin! 
 
 


 
 
 
 
steg han han, min lille plutt! <3 
 
 
Men alla sagor har sitt slut, Vintern 2011 åkte han till en fodervärd. Eftersom att jag ville tävla fick jag Hedra, omedveten om att vi tyvärr inte skulle kunna ha båda ponnyerna som jag hoppades. Mamma ville ha storhäst och få tävla lite hon med, så vi var tvugna att lämna iväg min prins. Så i December förra året åkte han till sin fodervärd, har tyvärr inga bilder på dem, men hon red honom riktigt bra, bättre fodervärdar kunde vi inte fått! 
 
Nu när mamma köpte en till häst kände hon att vi kunde inte ha 3 hästar, därav fick vi sälja honom. De som hade honom på fider unde tyvärr inte köpa honom då hon som red honom vuxit otorligt mycket under året, och dem köpte storhäst. Så igår så flyttade min prins, It's the end of our story, but just the beginning of another. 
 
Jag lovade att det skulle vara vi två förevigt, jag trodde verkligen det skulle hålla. Jag skulle alltid kunna ta hem dig om någonting hände, men det går inte längre. 
En häst utan ryttare är bara en häst, men en ryttare utan häst är bara en människa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0