Resultat!

Hedra var ett riktigt energiknippe idag, laddad och explosiv! 
 
Vi var på Vartofta rid och körsällskap, riktigt fin anläddning med bra funktionärer. En riktigt trevlig tävlingsplats där allting var centralt och man kunde lätt hålla koll, högtalarsystemet var jätte bra och allt var i sin ordning. Det enda jag skulle kunna påpeka var väll att det inte fanns någon paddock att rida fram på. Vi fick rida fram på en körbana av gs, so blev ganska lerig efter första klassen, och sen kunde man rida på en grusväg vid ridhuset. Men det var fina vägar och ganska gott om plats endå så det funkade endå! 
 
Hedra var till och med så laddad att hon sparkade bockut en gång när hon halkade. Hon som brukar vara helt kolugn tände verkligen till, det lilla extra. 
 

Framridning, framhoppning och allting var jätte bra, hon var hur fin som helst. Enda som kunde vart bättre var att hon gärna smet ut med ytterbogen i vänstervarvet. 
 
Inne på banan var hon grym! Det blev liet långt 1-4 men till 5an fick jag tillbaka henne jätte bra och vi gick felfria. Så nöjd över henne! Sedan på omhoppningen försökte jag ha lite is i magen mot första, och det blev lite på/av när jag försökte hitta tempo till första, så vi petade det. Mne jag satsade endå, b-ponnyerna fick 4 fel allihopa så jag hade endå en chans lixom. Snabbast tid, 24.92 och hon som vann (som dessutom var en lagkopmis så det var okej!) hade tiden 26.77. Hedra var vekrligen en klippa och hoppade som en gud! Så nöjd över henne! Speciellt glad över Matilda so kom etta, det var dem förtjänta av! Dem har kämpat så och nu äntligen gick det så bra! :) 
 
Vi gjorde dock upp en plan för jag hade berättat för mamma att jag och Hedra skulle vinna idag, så jag kunde vinna för hon hade vunnit innan, så jag kunde få vinna idag.. ;) 
 
Fina ponny! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0