Planen höll!

Ni får en trevlig kvälls/natt update nu, kan ju säga att min plan höll bra. Hedra var väldigt duktig idag och hon har verkligen slutat tveka. Hon stoppade en gång helt pga mig, men ställde upp så mycket mera. Gången hon stannade fick vi verkligen inget avstamp och det vet inte på samma sätt som hon brukar stanna.

Mamma hade plockat fram en oxer, ett räcke och satt ihop tre sockerbitan snett igenom. Det var lite knepigt, Hedra tyckte det var konstigt utan hinderstöd så hon var lite vinglig, men hoppade :)

I slutet så höjde jag, tänkte bara känna på 110cm eftersom det var ett tag sedan och hon sög tag i allt idag. Vi tycker båda det är roligare med större hinder. Jag tänkte dock fel och råkade höja till 120cm. Vi rev två gånger varav en hon var påväg att stanna men ångrade sig och hoppade, sen en gång klarade vi det trots att jag flög lite ur sadeln, då fick hon massa beröm och så la jag av. Då kom en annan i stallet in i ridhuset och frågade ganska förvånat om Hedra verkligen kunde hoppa så högt. Lite stolt kunde jag faktiskt svara ja!

Trots en sommarfet och ganska trött ponny kom vi över detdär hindret. Jag LOVAR the universe is the limit, dock med rätt ryttare. Jag är väldigt säker på att hon kommer gå iallafall nationell LA och förhoppningsvis hinna starta msv B innan jag måste gå över på storhäst.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0