Overkligt!

Tänkte dra dagen för er, den började redan klockan 5 imorse, upp och iväg till stallet! Hedra hade lyckats dra nosen i bajs, och legat fint på en hög med. Mamma som varot så gryt snäll och duschat henne! Hon hade en fin bajsfläck på nosryggen som jag som tur var lätt fick bort ed en svamp + lite vatten! 
 
Efter en lång stund på en krokig väg mitt ut i skogen så kom vi fram, kollade banan för förklassen (Elin som vi åkte med skulle rida den. Jag gick bara med och gav tips, själv red jag bara lagklassen.) 
 
Tog ut Hedra samtidigt som Elin tog ut Scream så hon fick vara ute lite och slappna av, ett vinnande koncept! 
Lastade in igen mellan klasserna och sedan ut och rida fram.
 
Hade egentligen velat ha ganska lång framridning från början, men det hann vi inte med. Hon kändes iallafall väldigt fräch och på framhoppningen kändes riktigt, riktigt bra! Jag är ganska petig med ridhusreglerna, tex. att man inte ska skritta på spåret, speciellt inte på en framhoppning när det finns gott om plats mellan hinder och staket! När jag ropade räcke bakom en tjej så skrittade hon på spåret precis framför mig, kunde inte hålla mig och skrek även att man inte ska skritta på spåret. Tror tjejen blev ganska sur, hon var duktig på att slänga blickar och vara ivägen när man red runt. Men hon skrittade inte på spåret! ;) 
 
Det var ingen svår klass idag, en simpel LC, ganska så enkel bana. Svårgiheten var väll 5an som kom ur en kort sväng, många fick stopp/rev den, sedan var det två linjer, vilket också gjorde det svårt! Hedra var i den både i grund och omhoppningen, men den låg snällt kvar! 
 
Det kändes grymt bra och jag hade minsann bestämt mig för att vi skulle lyckas idag! Inne på banan satte jag upp en bra galopp och hon var riktigt fin! Det var någon sväng som hon flöt ut lite i vilket gjorde mig skeptiskt till omhoppningen. Jag var iallafall så grymt nöjd och Hedra fick massa beröm när vi gått i mål, och en jobbig störtliande Sanna på ryggen! 
 
Sedan var det omhoppning! Jag var så grymt taggad! Till 10an (Andra i omhoppningen) så var det många som tog innanför ett hinder vilket resulterade i en hel del stopp. Så jag tog utanför och smekte hinderstödet och ökade lite. Tog innanför där jag kunde och var på hela tiden. Hedra är en så gryt fin omhppningsponny, hon tycker verkligen det är skitkul! Man kan ta riktigt snäva svängar, bara hon får 2-3 galoppsprång till hindret så rätar hon upp och taggar till bara jag är med! Riktigt grym ponny, hon är gyrmt snabb. När hon väl går felfri kommer hon nog bli placerad, hon är helt gudomligt duktig! 
 
Dubbelnolla och upp i ledningen tills en liten unge komme in och går om mig. Inte kul! ^^ Det var en tjej till som var grymt snabb men hon rev sista hindret, annars hade hon vunnit! Slutade på en andra placering, att få rida ärovarvet var grymt. Hedra var grymt glad och ville gärna springa om 1an, nästa gång får vi leda ärovarvet! ;)
 
 
 
Självklart filmade ingen med min mobil, men en av mammorna filmade iallafall grundomgången, så jag ska se om hon kanske kan skicka den till mig! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0