Mysdag i stallet!

Det blev en riktig mysdag i stallet, var där i typ 5 timmar och strosade runt, pysslade och grejade inför imorgon. Nu är jag riktigt taggad! 
 
Fotade endel i hagen så dte kommer en bildbomb lite senare. Daphne fick följa med, så hon fastnade på några kort. Dock tyckte vi inte samma när jag ville att hon skulle posera fint framför ett riktigt höst-gul-oranget träd. Hon såg mest besvärad ut av att ens behöva sätta sina små tassar där i det blöta gräset så vi struntade i det. 
 
Vi tog doc bilen upp, tack o lov tror jag. Regnet verkligen öste ner emellanåt, vi hade blivit pisseblöta! Men hade jag inte haft mina stövlar + hjälm i bilen hade vi nog gått upp. Vi gick aldrig någon promenad, hon fick vara med mig hela tiden och var väldigt duktig medans jag red. Trots att hon lät lite roligt i början, typ försökte yla eller något men det lät mer som nån slags ringklocka. Och när hon väl fattade hur man ylade lät det knappt något, och väldigt konstigt. Hon gav snabbt upp och la sig och tittade på oss istället, söte! 
 
Hedra fick gå ett ganska lätt pass idag, testade lite galoppbyten och korta/länga galoppen. En hel del sådant, fokus var att hon skulle vara på alerten men inte stressa och spänna sig, gick väll sådär men helt okej iallafall! 
 
Nu har vi lämnat Hedra i stallet hon skulle stå i under natten, hon fick en meega box jämte en söt arab, ko lugn häst som brjade tugga på höet och knappt brydde sig om sin granne som såg söt ut och försökte hälsa. Imorgon går jag upp redan vid 5 för att hinna allting, är i stallet vid halv 6 ungefär och vi åker kvart över. TAGGA!!!
 
Vi satsar på en såndär fin roett imorgon med! Men blågul skulle ju vara ännu finare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0