Lycka!

Idag är jag lite extra lycklig! Jag vaknade 5 in innan vi började och när jag försökte sätta ena foten framför den andra för att komma ända ner tioll stalet så blev jag stoppad av dressyrtränaren som frågade om jag ville rida Nimpa på lektionen idag. Jag skulle ju ha ridit Celly på lektionen men henne får jag ta och rida samtidigt som en annan lektion, men självständigt :)

När vi slutat så ska jag skutta hemmåt i min lilla 740 och rida min egna söta ponni. Det blir markarbete idag med syfte att försöka få loss henne riktigt i högervarvet. Det är någonting i nacken tror jag för hon vill verkligen inte slappna av åt höger, och det känns som att problemet sitter där. Hon ska få lite massage innan vi rider ed, och kanske lite efter. Det förtjänar hon, så som hon hoppade igår!

Galoppen har dessutom blivit mycket mer balanserad, jag har en känsla av att det är därför hon stannade, fick hon inte springa så blev det obalanserat och hon hade inte kraften att böra upp isg balanserat och hoppa på det blir svårt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0