Jag flög nästan av!

Försökte mobilblogga innan idag men appen ballade ur och slutade fungera så kunde inte lägga upp mitt fina inlägg! Men idag stog det hoppning på schemat! Det gick väll okej, skulle egentligen bytt häst med Emmelie och ridit DW, men hon ville inte hoppa en ny häst det första hon gjorde, vilket är förståeligt! Så jag fick hoppa Nimpa idag endå, ska rida DW på torsdag! ;) 
 
Vi värmde upp över ett par travbommar, som sedan låg emellan två små kryss som vi skulle galoppera över, med trav över bommarna då. Och när vi kom ut på långsidan skulle vi vända över och hoppa ett litet sockerbit hinder. Det gick väldigt bra första gången, andra gången blev hon lite för ivrig och vi tappade rytmen lite och så, men det var helt okej! Sedan skulle vi vända på det och lägga till en liten kryssoxer ed en travbom innan, det gick också helt okej, sedan fick vi hoppa bara kryssoxern en gång lite högre, typ 80cm. Tjejen innan mig flög av när hon tappade balansen över hindret och Stampe körde sin berömde tvärvändning och bockade lite. Hon skadade foten, vet inte riktigt hur det gick men hon kunde inte röra på foten när jag åkte hem :( Sedan var det min tur, jag skulle ha hållit kvar henne lite, vi fick ett galoppsprång in vilket blev konstigt med en travbom innan, men snälla Nimpa hoppade endå, dock ett riktigt kråkhopp, jag lyckades hålla mig kvar och fick rida på igen, då sänkte dock tränaren lite.. Vilket var tråkigt :/ Sandra fotade oss lite idag med, så ska lägga upp lite bilder trots att det vi inte ver något direkt stilekipage ;) 
 
Bjuder på en bild från Nuntorp sålänge! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0