Hemma från träningen!

Hoppträningen gick väldigt bra idag! Vi körde endel markarbete i början som bestod av att vi skulle rida på kvartslinjen ch ställa dem åt olika håll samt göra öppna/sluta och sånt. Fick en hel del beröm, enda han kunde påpeka var att det blev lite glappkontakt ibland. Men Hedra tycker det är riktigt jobbigt och vill då gärna försöka komma undan, men kämpar jag vidare blir det bättre! Vi köra öppna och sluta i både trav och galopp, det kändes riktigt bra! 
 
Sedan fick vi hoppa ett litet hinder på ena långsidan, det låg på typ 70-80 från start och vi skulle koncentrera oss på att ha kvar hästen mellan hjälperna och inte ändra tempot så att hästen tappade balansen emot hindret. Ändrar man tempot emot hindret tappar hästen balansen. Hedra hoppade helt okej, och jag var med väldigt bra idag! Hon fick med sig ryggen väldigt bra i spårngen idag! 
 
Sedan fick vi hoppa en liten bana, först lågt och sedan lite "högre" (För mig låg det på 80-90 typ, så inte jätte högt.)Hon hoppade klockrent, vi hade med en kombination blandannat och även en kort linje till den. Väldigt bra kontrollövning! Som sagt hoppade hon klockrent tlls jag tänkte på annat, såsom att hon inte vägrat på hela träningen. Men vad gjorde hon? Jo, hon stannade! Det var helt mitt fel, kom inte runt henne och red inte + att jag släppte. Gjorde samma fel igen men sedan hoppade hon jätte fint! 
 
Nöjd över träningen! Imorgon får hon dock vila, jag ska tillbringa kvällen/natten med mina fina highland-kompisar! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0