Träningen!

Träningen igår gick okej, inet riktigt nöjd. Det var som att hon gick undan från bettet lixom, fast endå inte. Jag fick inte detdär lilla "extra" som vi behöver. Men jag kom på att jag ridit på hacket hela veckan, så det kan ju varit det. Problemet var at hon inte riktigt tog stödet jag ville ha i handen, det kändes som att hon inte riktigt visste vad hon skulle göra med bettet lixom. Men nu rider jag mer varierat på bett och hack tills nästa onsdag, och nästa helg är det div II final på bork, och på söndagen är det också tävling på Bork, så det blir LC+5 bed A1:a lördag, och LB bed A:0/A:0 på söndag! 
 
Men ja, Hedra var ju fin igår. Ulf var stum, fick jätte mycket beröm. Han tyckte jag red som att jag inte kunde göra något fel, och var imponerad över hur jag vågade göra exakt så mycket som jag behövde, typ. Nått sånt. Jag gjorde tydligen aldrig mer än vad so behövdes. Det är alltid kul att få så mycket beröm, speciellt ifrån en så duktig tränare som åker runt och ser så många ekipage varje vecka! 
 
Så fin var inderuppbyggnaden igår, jag tog till och med med vattenmattan! 
 
Vi började rida cavaletti, trav och galopp, det gick okej men i högergaloppen drog hon iväg så där fick jag säga till och göra en halt en gång, sen förstod hon att man inte skulle rusa över bommana, och lugnade ner sig en smula. Fick till det ganska bra några gånger iallafall! 
 
Sedan hoppade vi den raka linjen, lågt. ommer inte ihåg avstånden men runt 20m. Ponnyerna gick på 5, hästarna på 4 eller 5. Det gick ganska bra, hon hoppade ju.. Men vi kom konstigt och som sagt, vi fick inet detdär lilla extra. 
 
Sedan hoppade vi böjda linjerna, började på "den raka linjen" och vände upp på oxern/räcket. och sedan tvärt om. Där tog vi även med oss galoppbommarna. Sedan i slutet fick vi hoppa lite högre, det låg väll runt 1m kanske, då fick vi några stopp för att jag ändrade tempot och satte henne ur balans. Så det var mitt fel, men fortfarande saknades detdär lilla extra. 
 
En i stallet var med och hon tyckte det såg vlädigt bra ut, hon såg balanserad ut och det var stor skillnad från när hon såg mig hoppa sist, typ i vintras ;) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0