Tävlingen - Imorgon är martingallen med!

Jag kom på att jag hade glömt martingallen när vi suttit på läktaren och kollat ett tag. Vi kunde åkt hem och hämtat den men jag valde att strunta i den. Dumt gjort! Ponnyn hoppade som en kanon, bokstavligen. Igår när jag trimmade var hon väldigt fin och fick hoppa över ett litet sockerbotshinder tyo 3-4 ggr då jag lagt upp en distans som någon sedan gjort ena bommen till ett litet hinder. Orkade helt enkelt inte ändra, och hon dog inte. Då var hon väldigt lugn och fin ;) 
 
Men ja, hon kändes väldigt fin, på framridningen gjorde jag mycket övergångar och tempoväxlingar, hon lyssnade riktigt bra! På framhoppningen hoppade hon lite konstigt på räcket, men över kom vi och hon tvekade inte. Oxern kändes bättre. Enda problemet var att hon drog upp huvudet och kom undan bettet, vilket gör att hon bara springer. Men jag hade endå kontroll. Inne på banan var hon lite tittig ochh flög lite hit och dit innan vi startade. Men ponnyn vet vad som gäller när startsignalen går ska ni veta! Hon rusade runt på dendär banan som en liten tok och hoppade lite hursomhelst. Över kom vi! Men jag fick inte tillbaka henne till 4an som var ett svart-guldigt räcke, svårt att se så där drog vi med oss en bom tyvärr. 
 
De två som haft lite problem i laget gick det riktigt bra för idag dock! Jag och Matilda har fått bra resultat de andra två gångerna, och idag var det Elins och Isabells tur! Isabelles ponny blev halt förra omgången, och Elins ponny har gjort precis som Hedra, stannat och hållit på. Men idag red båda riktigt, riktigt bra och kom till omhoppning! Elin 0+4 fel men en väldigt fin runda (rev första), och Isabell (på en annan, mer orutinerad ponny) fick 0+0 fel och blev 4e placerad! SÅ KUL! 

Nu taggar jag och Hedra om inför imorgon, martingallen är i transporten! Pierre, våran lagledare sa också att det var martingallen som saknades. Så imorgon tänkte vi ta hem vinsten som vi lämnade ifrån oss idag! ;) Tagga! Min mobil ville jävlas lite när mamma filmade våran "fina" runda. Så jag fick 3 sek film, från när vi galopperar förbi väldigt fint.. Verkligen! ;) Nu ser vi till att rida felfritt och få film imorgon, jag kommer nog endå få någon bild då en kompis var där ock fotade! :) Nej, upp upp och iväg! Eller nått.. ;) 
 
Matilda Sjöberg, har fotat! ;) Som även var där idag ock fotade! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0