Hissar!

Som ni kanske sett på många bilder glider min sadel fram när jag rider. Detta är ingenting Hedra störs av, och det är i princip omöjligt att hitta en sadel som inte glider framåt, iallafall om man inte vill lägga en förmögenhet som vi inte har på en sadel. Min sadel jag har nu fick vi till hava priset när hööks hade utförsäljning av Stübben sadlar. Då fick vi betala ca 8000 för den, så den kostar ungefär 16000 ny. Det är en hel del pengar för en sadel. Sadeln innan denna kunde jag ha två månader innan vi behövde stoppa om den, och sedan ytterligare 4 månader innan den var alldeles för smal i bommen så vi fick byta. 
 
Men dte var inte det jag tänkte hissa. Jag tänte hissa schabrak! När vi var i Gäsene fick jag låna ett rött JW schabrak av Isabell, vilket låg grymt bra på Hedra, det gled inte bakåt och dem är ju riktigt snygga. Problemet med de flesta schabraken är att dem glider bak "under" sadeln, vilket jag kan tänka mig är väldigt obehagligt med passpoaler och liknande. Fördelen med JW schabraket var att det är väldigt bra skuret, det är skuret att ligga långt fra, över manken där det håller sig. Och det är kraftigt skuret efter sadeln. Jag tycker även att Scapa är väldigt bra på just hur ett schabrak ska "se ut" dvs. Hur dte ska vara skuret både efter sadel och rygg. Därför vill jag hissa dessa, trots att jag inet själv har något JW eller Scapa schabrak är det helt klart värt att lägga ner lite extra pengar på i framtiden! 
 

Det var alltså ett sånhär JW schabrak jag fick låna, riktigt snygga, och inte allt för dyra! När jag fått lite pengar ska ett sådant, fast rött inhandlas, och en huva till det! 

Som sagt, väldigt bra skurna schabrak överlag från Scapa, big hiss! 
 
Även Lamicell är väldigt bra på att utforma schabrak, man får helt enkelt vad man betalar för! 
 
Stor hiss till bra otformade schabrak, speciellt bra skurna i rygglinjen för att förhindra att schabraket glider "ner" och trycker på manken och ryggraden. Ryggen ska kunna röra sig så fritt som möjligt, spciellt ryggraden, även om den i sig inte är specilelt rörlig i sidled är den det "upp och ner" 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0