Griseponny!

Igår var ingen bra dag alls, trött och allänt jobbig dag faktiskt.. Vi kan se det positivt - Stalltjänsten var riktigt bra och gick snabbt. Dressyren i skolan gick typ, inte så bra.. Nimpa var spännd och jobbig, vi red typ hela passet utan stigbyglar och övade på sitsen, jag måste bli bättre på att hålla om med skänkeln, det är iofs lättare i en hoppsadel på min lilla ponny kom jag fram till! I slutet släppte det lite och det blev riktigt trevligt men ja.. Resten kändes som kaos. 
 
Åkte hem och hoppades det skulle gå bättre med Hedra, men knappast.. Hon sprang och härjade, riktigt jobbigt. Men sen blev det bättre, ville inte sluta när det gick så dåligt så efter ca 1h (framskritnning inräknad, chilla) sen hlet plötsligt kom hon på hur man ska göra för att vara väldens finaste dressyrhäst och var jätteduktig.. Sista 5-10 min när jag travade av var hon alltså grymt fin! Men ja, det var ingen riktigt bra dag igår.. De flesta i klassen har typ hållit på med massa ande saker, "kalla till sig dem" (vilket jag inte tror på, men jag tror att det finns något,  men detta något kan låta mig leva med de levande liksom) Och väldoigt passande har ridhusdörren dragit åt sig massa vatten när det regnat så och med lite storm på det så flög den upp, skrämde livet på oss båda. Men vi överlevde! Tanken var att vi skulle rida ut idag, men mest troligt får jag trimma i ridhuset igen.. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0