Fram och tillbaka, upp och ner.

Ja, som rubriken lyder känner jag mig lite nu. Halsen/rösten går verkligen fram och tillbaka, nu kan jag prata. Och jag var i skolan idag, genomförde mitt ridprov om ridbanans vägar, väldigt okomplicerat. Däremot var jag dum nog att rida igenom lilla Nimpa också eftersom hon var väldigt stretig idag. Detta resulterade i en alldeles för trött Sanna som gick och la sig diekt när hon kom hem. Att jag inte somnade när jag körde hem var ett under! Men jag överlevde hela resan hem, Men Nimpa  blev väldigt fin i slutet! Mamma var gullig och fixade stallet åt mig med. Eftersom vi hopptränade igår mår Hedra knappast dåligt av att stå idag, hon hade endå bara joggats eller fått gå ut en runda. 
 
Först nu änner jag mig pigg nog att göra någonting, men jag tror jag ska lyssna på min hals som är ganska öm och säger ifrån hela tiden, om jag så pratar mycket eller börjar springa runt bara i huset. På vägen hem från skolan fick jag hemska hostattacker så det återstår att se om jag känner mig fit for fight imorgon så jag kan gå till skolan. Vi slutar visserligen 12, och vi har Biologi, där vi ska ha muntlig redovisning, dvs. Jag ska sitta och lyssna. Och sedan Engelska där vi skriver små berättelser/noveller, simpelt. 
 
Nu ska jag nog iallafall försöka skriva biologiarbetet som jag skrivit alldeles för lite på. Jag måste bli bättre på att plugga hemma! Nu när det är så enkelt när jag har allting på datorn ka det inte vara några problem! 
 
Nu har jag och Sandra fått praktikplats med, Sandra visste någon i Mellerud där vi fick ta med oss hästarna och det vi skulle få rida mtcket. Hon tror att hon har ett galoppstall och ett allround stall. Så vi kommer få rida många olika typer av hästar! Jag är riktigt taggad! Det ska bli skönt att få komma iväg lite i två veckor med. Sedan när jag kommer hem kommer lilla Celly till mig och ska bo här när Sandra åker till varmare breddgrader i 5 veckor. Så jag kommer få en liten ponnyplutt att passa i present! :) Under tiden som Celly är här ska Hedra få en lite lugnare peiod, och stå helt eller endast skrittas två eller tre veckor, det har hon gjort sig förtjänt av. Och hon tappar knappast kondition eller något av att vila några veckor. Det kan nog däremot vara väldigt motiverande för henne, och det senaste året har det hänt väldigt mycket i hennes liv, och hon har utvecklats enormt. Hon behöver vila för att, precis som unghästarna smälta allting som har hänt! 
 
Bild från i våras när vi var i Mark och tävlade! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0