Första frusna tårna!

Idag har det varit en ganska soft dag, jag och mamma åkte till Billdal och kollade lite på  tävlingarna där. Riktigt mysigt! Sedan åkte vi hem och åkte upp till stallet. Tanken var att vi skulle ridit ut men frusna som vi var bestämde vi oss för att rida i ridhuset när det endå började bli mörkt och ta uteritten imorgon istället! 
 
Jag bytte från aachen grimman till remonten och satte på en graman idag, gramanen satte jag på mitt egna lilla underliga vis, genom sadelgjordsgrejen på schabraket och ner längs med sadelgjorden och satte fast i spännet under magen där man sätter t.ex. förbyglar och sådant. Sedan hade jag den inte mer spänd än att den tog emot ungefär samtidigt som en martingall, det enda jag hade den för var att hon inte ska slå upp huvudet i övergångarna så, och det blev bättre även om hon fortfarande kunde dra upp huvudet så inverkar ju en martingall och en graman väldigt olika. Hursomhelst så var hon hur duktig som helst, positiv till allt och lite smått överamitiös sådär som hon kan bli ibland när hon vill vara duktig! Då är hon extra rolig och väntar alltid på att man ska ge en galoppskänkel så hon kan få göra sina grymma fattningar! Ja, imorgon blir det uteritt då, och nu ska jag bara sitta och mysa med datorn och ritplattan ett tag, sedan blir det kvällsmat med mamma och Micke! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0