Fin ponny!

Hoppträningen gick okej. Hon är dock inte samma ponny som för någon vecka sedan, nivet när jag var så grymt glad och hästen klippte allt jag styrde på.. Vi fick iofs. bara ett stopp idag, mitt fel tror jag. Nästa gång hoppade hon och hon ställde upp ett par gånger. Vi fick börja med att galoppera fram i 12 min. öka-minska tempot, volter och såntdär. Hedra tyckte det var ritkigt jobbigt, men var ganska fin. Som småningom vill jag kunna minska ännu mera än vad jag kunde idag, men vi tar en liten bit i taget! 
 
Sedan fick vi hoppa fram över ett kryss med vattenmatta två ggr, sdan samma hinder från andra hållet och böjt spår till ett räcke. Här fick vi ett stopp andra gången vi kom på det, då var det lite "högre" typ 90-1m. Men sedan hoppade hon fint! 
 
Hoppade en liten bana på ca 80 cm sedan, Hon var lite flängig och olydig men vi kom runt, fick ett pet in i kombinationen där hon var bokstavligen överallt och ingenstans. Men över kom vi! Sedan fick vi hoppa i princip samma bana fast mer omhoppning, fick jötteycket beröm efter den rundan. Grunden var en såndär "okej" runda. Men ohoppningen var wow! 
 
Lyckades glömma förbygeln, dvs. Jag fick rida utan martingall idag, men det funkade ju endå. Trots att hon drog upp huvudet och var jobbig. Men det optimala är helt klart att rida med martingallen. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0