Att jag ska sabba det..

Ponnyn var grymt fin idag! ojojoj! Hon klippte allting, och var helt med mig. Jag kunde rida henne i ett ganska så lågt tempo om jag ville i grunden, och mot hindrena stack hon inte sådär som hon brukar, hon höll sig vid mig liksom. Underbar ponny! 
 
Banan var ganska klurig, självklart är det klurigare än div II banorna, och det var längesedan jag tävlade LB, regional nu. Senaste LBn var i Nuntorp.. Det känns som år sedan nu, fast det var nån vecka innan skolan började. Det har nog varit bra att vi bara hoppat LC nu två tävlingar, och LC+5 igår. Det är enkla banor, och har stärkt bådas självförtroende jätte mycket! Vi vet att vi kan! 
 
Inne på banan var hon grymt fin, det enda att påpeka var väll att hon hela tiden ställde sig åt höger trots att jag inte tog i henne, inte mer än vanligt eller vad jag tyckte iallafall. Men det kan ha varit när jag väl tog i henne för att hon inte skulle springa. Grunden var verkligen super, allting var rätt! Omhoppningen blev hon rädd för flaggaren, målet var inte jättebra lacerat, precis där flaggaren stog snävade man av för att komma till första omhoppningshindret. Men vi kom över alla hinder och självklart drev jag lite extra ;) Jag fick inte riktigt tillbaka henne till 12an, som kom ur en väldigt kort sväng, där flöt hon ut lite men hoppade som skjuten ur en kanon! Var i bommen men den låg kvar! Sedan var det sista hindret, och där blev det lite långt, så hon hoppade av stort och jag hängde väll inte riktigt med så att hon kunde sträcka ut, därav drog vi med oss bakbommen på den oxern. Hedra svänger som en jag vet inte vad i omhoppningarna alltså! Jag behöver typ tänka vart vi ska och ändra vikten så vänder hon så att jag nästan flyger av åt utsidan, höll på att flyga av efter första i fas 2, och till sista hindret tappade jag ena stigbygeln, men vi kämppade och fick en bra tid! Jag hade blivit 3a på den om jag inte klantat mig, för det var helt mitt fel. Hedra försökte verkligen att inte dra i bommen. 
 
Nu får vi se när nästa tävling blir. Ev. Silverhästen i början av november, eller om vi hittar någonting innan dess. 
Mamma fick film idag, och Matilda fick förhoppningsvis någon bild under helgen (om hon inte fotade dedär fina fläckarna i taket hon pratade om när jag frågade ;) Skulle inte föråna mig!). Ska fixa videon och lägga upp den så kommer den upp imorgon hoppas jag, och bilderna kommer så fort som möjligt!
 
Jag var funktionär resten utav dagen efter att vi lämnat Hedra, jag var sådär lagom trött kan jag ju säga. Och döhungrig, vi hann inte göra stallet imorse så det fick vi fixa innan vi åkte hem. Annars hade jag aldrig orkat, mådde så grymt illa att jag knappt kunde gå för att jag var så hungrig. Så jag fick åka hem och göra lite mat, sedan stensomnade jag i soffan någon timme. Vaknade nu och känner att jag nog inte borde suttit ute i blåsten och rusket på framridningen, borde tänkt lite mer än vad jag gjorde innan jag sa att jag kunde avlösa där. Jaja, idag har jag lärt mig av två, tre (man ska äta bra under en lång dag med!) utav mina misstag! Detta tar jag med mig i fortsättningen!
 
Matilda Söberg som fotat! :))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0