Slut!

Nu är jag såå slut, min rygg också.,. Jag menar verkligen slut! Nimpa red jag igenom igår och jobbade in hennes höger val som hon inte vill jobba med riktigt, jag borde fått loss henne ganska bra för idag var hon väldigt fin på dressyren, även när vi satt ner i traven. Det blir aldrig samma som när jag rider själv och kan jobba igenom henne riktigt utan att ha en specifik "uppgift" så att säga. Men idag var det framsteg!

Hedra var grym igår! Gick som en liten klocka, lugn och fin i galoppen och ja, allt man kan önska sig! Stressade inte när hon fick hoppa en lite sockerbit och bytena var riktigt bra med tanke på att hon inte riktigt lärt sig dem ännu. Idag var hon kanske lite mera spänd, men bytena var jätte bra! Hon börjar fatta min tanke och kämpar för att genomföra den, även om benen trasslar ihop sig lite, förståeligt då hon haft så jobbigt med bytena, idag bytte jag knappt över bommar och det var helt godkänt!

Men efter två dagars stalltjänst i halvklass så är min sneda rygg slut, musklerna värker som bara den. Ska fjäska lite för min kära mor nu ;)

Ge mera förslag på vad jag ska skriva om under inlägget "idé"!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0