Pigg häst!

Jag är snabb på att uppdatera, jag vet ;)

Res på travbanan idag, tänkte att jag skulle köra på det vanliga tredelade, har hört att hon är väldigt snäll på banan så ja.. Men nu i efterhand skulle jag nog tagit pelhamet endå, hon var riktigt pigg! Hon stressade för typ ingenting när vi galopperade vilket gjorde att hon blev genomsvettig... Lite dålig kondition kan nog också spela in, men endå ;) hon ville springa fort, fattade jag högergalopp så försökte hon byta till vänster där hon är starkare så att hon kunde sätta emot mera ön vad hon redan gjorde.. Lyckades hålla henne även om det var riktigt svårt att sitta ner, men det är kul när det finns lite extra krut att plocka fram! Men som jag misstänkt han hon nog ganska mycket överskottsenergi just nu ;)

Åkte hem och mockade stallet och så, Hedra pussade jag lite på och så åkte jag hem och åt och la mig i soffan. Där har jag legat resten av kvällen och nu ska jag försöka sova, ska åka till stallet vid 9 imorgon och så åker vi mot BoRK vid 10! Taggar hubertusjakt! Det får nig bli pelhamet för att hålla sig på den säkra sidan, jag vet inte hur många vi blir och om vi ska galoppera massa ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0