Hackamore!

Idag har lilla ponnyn vrarit på äventyr! Mammakom med henne till skolan så red jag lektionen på henne istället för Nimpa idag. Hon var duktig, lite springig och visade sin "jobbiga" sida emellanåt, så jag fick lite tips och övningar att göra. Hon ska lätt med igen, det är alltid svårt att ge tips frsta gången man ser en häst när man inte vet vad den gjort och vad den kan, så jag är riktigt nöjd! 
 
Efter skolan red jag Nimpa, jag ska försöka hitta en annan betsling till Nimpa eftersom jag inte vill rida på "monsterbettet" Så idag testade jag ett ponnyhack, hon var väldigt fin och avslappnad, kanske lite stark i högersidan men jag tror inte att hon har ridits på hackamore innan, och det släppte lite emellanåt, det kan ha beott lite på mig också. Men det var riktigt bra, hon kändes lugnare och mer harmonisk och ja. avslappnad! Det kände sbra, så imorgon ska jag testa och ta några språng med henne för att se om det går att hoppa på. Annars hoppas jag verkligen att hon kan gå på det ibland i dressyren, hon var så fin när jag avslutade och äntligen fick igenom henne att länga yttersidan. Och en häst som är såpass orolig i munnen borde inte behöva gå med bett exakt varje dag. Jag är nöjd och glad! Hoppet är tillbaka! ;) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0