Första dagen!

Första dagen är nu avklarad! 
Vi började vid 7 och släppte ut hästar, sen mockade vi, vi hann tre boxar var.. Sega som vi är, dock tog vi ut det mesta höet so låg och skräpade, det får vi nog skippa imorgon! ;) 
 
Sedan red vi ut en sväng, jag fick ett sött llitet sto på 3 år tror jag hon var. Mysig, och lite sprallig i benen. Det var lite tråkigt att bara få trava, speciellt sist, tyckte hon. Hon kunde vara ko-lugn, höhö, vi är på kolungens går, komiskt! Iallafall, från helt lugn trav till att typ "Hej jag vill skjuta iväg i världens galopp!!" Och sen var hon lika lugn igen. 
 
Sedan plockade jag in en liten flicka ifrån skrittmaskinen och laddade om för lite paddockridning, hon hade lite speciell gång och sköt gärna in rumpan lite så det jobbade vi med. Emelanåt fick hon jättefin, längre trav och började arbeta bra! 
 
In igen och byta häst, Hedras tur att få sig en liten tur i skogen! :) Vi red några varv på en liten slinga och travade och galopperade lite, mysigt! Hedra var duktig, lite stark nån gång kanske men det gick bra. Jag fick ju stopp! 
 
Lunchade lite, kommer inte ihåg vad vi gjorde direkt när vi kom tillbaka... Men iallafall så red jag som ledhäst när de skulle rida bebisarna. Visste ni att man rider in galoppörer redan när dem är ett? Det hade jag inte en aning o faktiskt, fick rida fina lilla Top Mate, riktigt trevlig häst.. Lugn och fin när han fick vara först, lite mer taggad och hoppade runt lite när vi var tvugna att vända på ledet en gång ;) Han var lite seg, men det var väll tur, småttingarna travar inte så sanbbt, speciellt inte med en ryttare på ryggen! 
 
Ja, sen fixade jag lite, vi mockade våra boxar och fixade til hästarna, nu är vi helt klara och väntar nog bara på att kunna ge hästarna kvällsmaten så att vi kan sova, det är sängen senast 9 ikväll! 
 
Fina Top Mate! Väntade typ 15 min för att ladda upp dendär bilden, internet är ruskigt snabbt! Tänkte lagt upp en bild på Hedra med men det får vänta! :) 
 
Skriver väll mera imorgon antar jag! ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0