Näbbdjur, högt och lågt!

Siter och skriver på mitt arete om näbbdjur som aldrig blivit klart, och har kommit på att det är riktigt svårt att få fram någon som helst användbar information mer än att: 
- Deras näbb är känslig för elektiska strömmar, på så sätt kan dem leta byten under vatten eftersom de stänger både ögon och öron när de är där. 
- De kan vara under vatten i upp till 10 min innan de behöver ta ny luft. 
- De har simhud och klor på framfötterna, och bak har de simfötter (typ, nått sånt.) 
- Folk är väldigt imponerade av att de ser ut som en bäver men har en näbb som en anka. 
- Hanarna har giftsporrar, akta er. Människor dör inte, men får smärtor som kan sitta kvar i flera månader. Var glad  att ni inte är "ett mindre däggdjur" (typ kanin kanske?) Då kan ni dö. 
- deras päls är väldigt tät, typ vettentät. eller inte typ. den är vattentät. 
- De har en gemensam mynning för avföring, urin och könsöpnningen. (intressant, huh?) 
- Första gången forskarna fick se ett sin av ett näbbdjur som några upptäcksresande tagit med isg avfärdade dem det som bluff, och när de väl fick se ett levande näbbdjur blev det väldigt förvirrade och visste inte vad de skulle delas in som. 
- De är däggdjur, men lägger ägg, men diar, men den gemensamma mynningen som jag nämnde ovan är typiskt reptiler, och massa andra olika drag som gör dem iprincip oidentifierbara enligt Darwins riktlinjer. 
- Därav blev den nya unerarten kloakdjur uppfunnen, där näbbdjur, piggnånting och säkert fler djur har blivit "inkatigoriserade" 
 
 
Det var typ den informationen jag ville dlea med mig av, vad roligt om någon annan råkar vara lika desperat som jag efter användbar information o sådant som sexuell selektion, naturligt urval osv. och kommer hit. Isåfall vill jag meddela dig att du kan ge upp innan du skrivit tillräckligt för att inte orka byta djur att skriva om. Det är nämligen ganska så omöjligt att hitta någon specifik information och vill du ha mer än ett E så får du gå in för arbetet och åka till australien på en upptäckfärd och forska om näbbdjuren själv. 
 
Åh, jag var bara tvungen att kirva av mig min frustration lite, det är bättre att göra det här än i arbetet. Jag tror inte läraren vill ha mina torra kommentarer i sitt fina arbete. Även om det säkert skulle göra hennes dag. Jag harr iofs gjort ett experiment på våran engelskalärare, och skrivit ett väldigt seriöst arbete när vi skulle skriva en "short story" och jag inte kom på något att skriva om. Jag skrev nämligen om Charlie the goat, han skulle träffa en leprechaun vid teh end of the rainbow. Jag kan lägga upp min fina historia här om ni vill, om ni ursäktar min dåliga engelska. Den var värre innan jag läste igenom den kan jag lova. 
 
 
Den ser len ut! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0