Hovar!

Sedan en rlig, men ganska busug dag igår så satt jag och mamma uppe halva natten och diskuterade hovar. Ingen hiv ingen häst brukar man ju säga, och det har vi verkligen fått bevisat. Vi ska inte gå in på några detaljer, men jag hade tänkt att sätta mig och skriva ett inlägg om just hovar någon dag. Nu när jag endå är ledig. Alla har vi ju en syn på hur en hiv ska se ut, speciellt din hovslagare. Han som ska se till att din häst mår bra, kan röra sig riktigt och ska kunna prestera. Han ska inte ändra din hästs hov så att den ser ut som han vill, varje hov ska utfrmas efter hur hästen är byggd. Det finnss ju lika många olika hovformer som det finns hovar här i världen. ATt köra samma metod på alla hästar funkar inte, säg att du är hovslagare, och varje häst du skor länger du tån på. Hur många hästar kommer klara av att du ändrar deras hovar? Jag ska gå närmare in på detta när jag skriver ett långt inlägg om hovar. Då ska ni få bilder också, jag vill inte hänga ut något eller någon, men någonting har ju uppenbarligen fått mig att tänka om.
 
Ta en titt på era hästars hovar och fundera. Har ni problem, kan det bero på hovarna? Hur beter sig din hovslagare, kan han motivera och diskutera kring hur hovarna "ska" se ut, och varför han gör som han gör? 


Kommentarer
Sandra

Man ska inte blogga när man är full vännen, det blir så fel då... Man kan nästan tro att du är från Iran ♥

2012-12-23 @ 16:59:37
URL: http://svanholts.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0