God morgon!

SÅ tråkig rubrik, och jag har nog inget roligare att berätta riktigt. Jag vet inte om jag nämnt något om att Celly står hos mig nu över vintern? Ponnyn jag flög av på praktiken, som jag ridit endel innan. Sandras lilla monster ponny som dykt upp här ibland. Hon hängde med hem efter praktiken så nu står hon hos mig och vi övar för fullt på att fatta galopp, och att hon ska bli lösgjord. Det är det hon haft mest problem med det senaste. Jag hade tänkt att jag även skulle ta och rida lite markarbete någon dag i veckan, och evetuellt hoppa snart med. Dock har jag helt tappat tilliten för dne lilla söta ponnyn, men man ska inte lipa! Det är bara att ge sig på dte igen och bygga upp ett förtroende, hon är ju så grön så hon vet ju inte exakt hur hon ska bära sig åt heller. Men jag ska leta upp min fina väst och så ska vi rida lite cavaletti och små sockerbitar någon dag! Nu har hon blivit genomriden två dagar i rad, så antingen tar jag fram västen idag, när hon inte har någon energi att tramsa, eller så får hon ta det lugnt idag så tar jag det i helgen! 
 
Hedra vilar, och är otorligt överpigg, jag måste hitta tid till att gå ner och skritta eller gå med henne, eller att vi får på broddar och går ut på en promenad! En sak vet jag iallafall, och det är att jag saknar att sitta på hennes rygg, viär som handen i handsken liksom. Även om vi har våra diskussioner, speciellt nu när hon har så mycket överenergi att hon knappt vet vart hon ska ta vägen. Men nu har hon vilat i ca 1,5 vecka lite drygt och hon ska börja ridas igen i mellandagarna tror jag, då hoppas jag att jag är full av inspiration och Hedra är full av motivation att arbeta med mig! Jag har redan satt upp mål inför 2013, eller ett mål iallafall. Det får ni veta mer om senare! ;)Nu åste jag gå ner och bygga bana inför maskeradhoppningen som snart ska dra igång! 
 
Sååå fin ponny *o* 
Bild från när Sanna fotade mig och Hdera i söndags, fler kommer bilder kommer som småningom! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0