Svensk sommar!

Svensk sommar är när man blir genomblöt när man ska lämna hästen i hagen, tack gode gud för att jag ha en fin liten a-traktor som stog där och väntade på mig för att ta mig tillbaka till stallet och in i värmen hos Jossan för att kolla på OS!

Jens red riktigt bra idag faktsikt, igår tyckte jag bara han flängde! Lisen gjorde ett starkt jobb med sin ömma kropp, Henke fick en bra början sen blev det lite pannkaka, som han sa själv, hästen blev spänd efter första rivningen! Roffe kännde nog lite för mycket press verkade det som, tyckte han jagade Casall lite i kombinationn där de rev först och sen vet jag inte.. Men det var ju verkligen ingen lätt bana!

Men nu nollställs alla resultat och vi har Jens, Henke och Roffe till den individuella finalen på onsdag, då hoppas jag att alla hästar är i topptrim och ryttarna rider så de får fina rundor, hört att guld ska lukta gott!

Själv lekte jag lite dressyrtant idag under ridhustaket! Så gott det gick iallafall, kom en lös häst och lite så men Hedra är så lugn så hon brydde sig inte alls (självklart fortsatte jag inte rida när hästen var lös!) Hon var riktigt duktoig och bar sig jätte fint idag! Hon blir lite mjukare för var dag nu! Imorgon ska jag och mamma hoppa, och Jossan ska filma/fota lite så då kommer det lite videos! Video från lör-sön på Varbergshoppet ska komma, som småningom!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0