Stalltjänst in my...

... inte hjärta typ. Idag var det visserligen väldigt lugnt, det var endast de privathästar som kommit som var inne inatt. Så vi slapp ta ut skolhästarna och mocka deras boxar och så. Det var det vi gjorde på morgonen, sedan efter våran feta frukost och endel onödigt struntprat så gick vi ner till stallet och då red jag ochen till Nimpa och Ferguzon, jag på Nimpa som jag även red i tisdags eller något när vi fick rida vårat första pass.
 
Ganska trevlig häst, joggade endast idag och försökte få henne att slappna av då hon väldigt gärna vill stressa lite och gå med huvudet högt. Efter ett tag så slappnade hon av oc börade söka sig lite i form, och då kom typ alla som jobbade in och ställde sig och kolla vilket damen tyckte var väldigt läskigt! Likaså en port som är uppe i ena hörnet. Hon blir väldigt lätt nervös och blir lite på tårna typ, men ingen skentur idag inte! Vi höll oss till våran plan ;) Hon är ganska så lik Hedra endå i sättet, om man skulle bli arg på Nimpa tror jag nog hon skulle gå i taket om inte igenom det med. Hedra blir mest stressad när jag blir irriterad på henne och börjar bara springa. Men ja, dem var ganska lika så det var ganska lätt att hitta knappar och få henne lite avslappnad! 
 
Sedan fick vi som red mocka hagar och putsa medans de andra fick ledigt, yay! Men det var inte så många hagar och Emmelie och Celina kom ut och höll mig lite sällskap! Celina är från Pitä och pratar så grymt skön norrländska <3 
 
Sedan hade vi rast till 14.30 och då var det lunchfordning, in med skolhästarna som skulle stå inne inatt och ja.. Ni vet detdär vanliga typ. Sedan slutade vi, det var najs! Så då var det he och chilledilla, eller sova om ni hellre vill kalla det så. Nu har ag ätit pizza och sitter och tjockar mig i vöntan på att min kära mor ska komma hem så att vi kan åka upp till stallet om hon orkar. Annars gör jag det själv! :)) 
 
Har fodring och grejer tisdag kväll + onsdag morgon och fredag kväll. Älskar mitt liiiiv <3 
 
Snodde en bild på lilla Nimpa härifrån! ;) Ganska lik Hedra i kroppen med.. Tror minsann att det är en storhäst verision av lilla Hedra! Ska rida henne i veckan med, då får jag testa hoppa henne med! ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0