SRG Höglanda!

Har vart hos Sandra sedan i tisdags, täknte hunnit uppdatera er om detta men det märkte vi ju hur det blev. Hennes datorsladd hade fått påhälsning av blixten. Men i fredagskväll när jag skulle plocka fram laddare till en annan dator fick jag fixat den som var sönder, jag är ganska bra endå! ;)

I Tisdags var det mest chill, packade och lite sånt hemma och sen vid 5 åkte jag till Saab landet Trollhättan för att träffa min lilla teletubbiesnörd! Hennes skånska systerson som inte lärt sig att det heter skottkärra utan säger rullebär eller rullebör eller vadfan det nu heter var där! Han var ganska söt och satt och pussade på min arm och log emot mig från typ öra till öra hela tiden. Han brukade tydligen vara blyg. Sen hade han en fin Bilar-dräkt (Blixten Mc' Queen inspirerad, röd och fin!) Den visade han så fint upp, tyckte jag borde haft en sån när jag kör runt i min epa! ;)

I Onsdags så red jag och Sandra ut, jag tog lilla söta Celly och klarade mig ännu ett ridpass utan ens en stegring! Det var dessutom ute idag, där hon brukar vara värre. Sen gick vi sist hela tiden men det är ju en annan sak! ;) Sandra red en av stallägarens galopphästar, och vi övade lite galoppfattningar. Kul sa Celly!

I Torsdags fick jag rida hingst för första gången, han var ju inte direkt hingstig. Men däremot så är han typ Sveriges bästa Arab-galoppör. Joshua brown hette han nog! ;) Longerade Celly lite med medans Sandra satt och tjockade sig i gräset!

Igår var det flytt, träffade trevligt folk och sådär. Träffade blandannat Emma, verkar som en trevlig tjej! Hon har en väldigt söt ponny också! :> Vi tog en tur ner till källaren för att vi skulle typ tvätta en handduk, men bestmde oss för att inte göra det.. Vi fick inte upp tvättmaskinen, heh (a) Sen trampade jag på en knapp så den rullade iväg, vilket såg ut som en spindel så vi flög iväg några meter och skrek lite. Jag är inte rädd för spindlar, men om det vart en spinel var den hård och speedad, det är läksigt!

Det kryllar dessutom av flugor här, yay! Och jag som läst att flugor typ spyr/spottar på sin mat för att bryta ner den innan dem äter var väldigt bestömd emot flugorna att dem inte fick sitta på min mat! Viftade med kniven och lyckades ge en en liten skjuts ut rumpan, oups! Gick och bytte kniv (a)

Idag blir det nog hemfärd för min del, i eftermiddag någon gång. Hedra behöver nog ridas igenom lite ;) Men jag åker hit imorgon igen och sover här så slipper jag köra på måndag.. Börjar typ två, men endå! (höhö, det rimmade! ;))



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0