Klantar till det!

Helgen har vart både bra och dålig. Idag var hon väldigt trött och sprang därför väldigt mycket (Orkade inte hålla ihop sig utan rusade bara istället) Men igår var hon väldigt fin!

Igår red vi LC, LC+. I Första klassen fick vi ett stopp + ett ner. Båda var för att jag inte riktigt fick ihop henne. Vi klarade dock samma sväng + liknande sväng som vi fick stopp på under andra rundan. I LC+ så fick vi äntligen hoppa omhoppning! Men jag är duktig och klantar till det, som vanligt! Sista hindret i grunden och första i omhoppningen sog på en böjd linje, men jag red rakt på. 9an var en oxer och så släppte jag två galoppsprång innan vi skulle hoppa av så då stannade hon, lyckades klamra mig fast även om jag hängde framme vid öronen! Hade jag inte klantat till det där utan bara tryckt ut henne lite och fått en rakare anridning hade vi säkert fått placering!

Idag var det LB, LB(stil).
Som sagt var hon trött idag ch sprang mest. När vi kom in på banan och fick startsignal till första klassen så gick hon bara åt sidan och konstrade först, och när jag skulle rida emot första så släppte hon bettet, vilket jag som tur var lyckades fixa till innan vi kom fram! Där fick vi återigen ett stopp på en böjd linje, men det var många som rev/stoppade på det. Samma som felen i LCn igår. Så det var väll lite klurigare där! I övrigt är jag ganska nöjd med den rundan, bortsett från att hon sprang då. Men det fick jag ihop lite. Lyckades trycka henne igenom kombinationen iallafall! Jag gillar inte trånga kombinationer, men idag var dem väldigt långa så då vågade jag bara rida på!

I andra klassen var hon ännu tröttare och ännu mera springig. Där fick vi 8 fel, och stilpoängen vill jag inte ens nämna. Var riktigt sur när jag fick reda på poängen. Och på protokollet stog inget positvit alls. Domaren tyckte att vi hade ojämn rytm, jag tog för kraftiga tygeltag ibland (Det var jag medveten om, hon sprang som en galning så hade inget val när hon inte lyssnade på sists eller något annat.) och ja... De andra rundorna kändes dock mycket bättre, det var synd att hon bev så trött idag!

Videor kommer, måste bara få klippa ihop dem och först få in dem på datorn! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0