Hemma!

Nu är jag hemma efter en hel vecka på SRG.. Eller ja, jag har ju sovit hemma i veckan. Men nu är det helg, dock slipper jag inte undan utan åker såklart på helgjouren! Så imorgon bär det återigen av emot Höglanda och på söndag är det stalljobb, och sedan är det stalljobb nästa lördag. Spännande!
 
Idag har vi varit vid Tjolöholms slott och roat oss. Började 10 och vi var klara typ vid 12, dock hade lärarna beställt buss till 14.00 då dem trodde att brännboll och poängprommenad skulle ta längre tid. Men nej, som tur var kunde bussen komma lite tidigare, hela 40 min tidigare faktsikt! Då begav vi oss till Höglanda och slappade lite.
 
Efter ett tag blev vi grymt sugna på glass, så jag och Sandra åkte till Maxi och köpte glass, omnomnom! Sen körde jag hem, trött som jag var efter en trevlig allt för sen kväll igår med höglanda gänget + några foreveralone personer som brukar komma till Höglanda för dem har inga andra kompisar :') Emma skrattade åt... allt! Blev dessutom "väckt" av Julia imorse när jag låg och höll på att vakna..Blev typ magpumpad.. Underbart!
 
Jag hann inte ens kliva ur bilen innan jag åkte upp till stallet! Mamma var redan där och tog in hästarna, så det var lyigt att bara byta om och fixa hästen idag! Sen gick vi ner i ridhuset, mamma la fram lite bommar och så som jag red över någon gång, och sedan i slutet så hoppade vi några små språng med. Kändes som ett bra avslut, då vi hängde mycket på småvolter idag och övade på detdär jag gjorde med Ulf, hon släppte ganska så bra i vänster, men höger är det svårare i. Mitt bäcken är snett, högersidan är typ uppdargen. Så därför har jag svårt att läppa tyngd på hlgersidan tror jag, för hur mycke jag än försökte så blev jag antingen överputtad eller något på vänster, det var riktigt svårt!
 
Men jag är nöjd, Hedra var ganska lugn men höll ädå aktivitet och arbetade bra. Jag är faktsikt nöjd, vi hjar varit i en liten dipp nu. Ganska rejäl men inte så länge, vilket gör att jag inte är sådär grymt motiverad just nu. Men efter idag känns det bättre! Hon köndes väldigt stark i galoppen och arbetade bra så jag tror jag kan stärka hennes galopp väldigt mycket genom den "övningen".
 
Nu är det myskväll med min kära mot som jag knappt sett på en vecka!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0